Už dlouho koketujete s nápadem napsat knihu, nebo vás to napadlo zrovna teď? Chcete vytvořit něco, co bude mít větší dopad než příspěvky na sítě? Pak byste měli vědět 7 důležitých věcí.
To znamená, že nemusíte nutně začínat psát jako vševědoucí experti, abyste s vašimi myšlenkami mohli ven do světa.
Vášeň je ale velmi důležitá ingredience pro psaní jakékoliv knihy, je to motor, který vás poženete vpřed.
Zpracováváte-li na své oblíbené téma knihu, odborníky se stanete, i když si zpočátku nevěříte. To samozřejmě neznamená, že se nenajdou lidé, kteří o tématu vědí víc.
Kniha je velké sousto. Abyste si mohli začít věřit a abyste zjistili, že vás psaní a samotné téma opravdu baví, naučte se přenášet myšlenky na papír v menším formátu. Pište články nejdřív na svůj blog, později do internetových magazínů, do tištěných médií. Určitě dostanete nějakou podnětnou zpětnou vazbu od lidí, kteří si vaše texty přečtou. A navíc si postupně vybudujete své publikum, z čtenářů vašich blogů se stanou fanoušci a budoucí majitelé vašich knih.
Sepište si svá PROČ pro chvíle propadu, ztráty motivace, nájezd sebesabotérů…
Co vlastně chcete vydáním knihy získat?
„Jakmile se rozhodneš, vesmír se spojí, aby se to stalo.“
— RalphWaldo Emerson
Jak poznáte, že jste své knize skutečně oddáni? Jste pro ni ochotni dělat kromě samotného psaní různé další zcela odlišné věci, s nimiž musíte počítat.
Pokud jde o dosažení cíle napsání knihy, váš závazek zahrnuje:
Pokud jste pro něco skutečně zapálení, ve vaší mysli je to, jako byste již uspěli. Všechny pochybnosti a nedůvěra odplavou pryč.
Pokud jste odhodláni napsat a vydat knihu, uděláte vše pro to, aby se tak stalo. Nenechávejte to náhodě. Nečekejte, až vás někdo objeví.
Na tyto otázky byste měli znát odpověď ještě předtím, než napíšete první větu.
Možná se vám to nelíbí, ale cesta knihy ke čtenářům je podnikání velmi podobná, protože kromě samotného psaní musíte dělat účetnictví, marketing atd. Při psaní knihy musíte počítat se spoluprací a komunikací s dalšími odborníky – nakladatelstvím, grafikem, editorem, korektorem, tiskárnou. Budete řešit a připomínkovat grafickou stránku knihy, která je založená na vašich představách, které také musíte formulovat.
Musíte věnovat dostatek času marketingu a vydání knihy neustále promovat do světa, aby si ji koupilo co nejvíc lidí. S prodejem je spojená distribuce (prodáváte-li si knihu i sami) a následná fakturace či řešení stížností. A s tím samozřejmě souvisí i povinnosti, které máte – daně, ohlašovací povinnost…
Cesta k vaší knize může být různá, podle vašich zkušeností, talentů, strategických partnerství… Na jednom papíru si můžete modelovat různé možnosti a z nich pak vybrat tu, která vám sedí v této chvíli nejvíc. Klíč k vaší knize vám s tím pomůže.
Jak konečně vydat svou knihu – přihlaste se na e-mailový kurz