Chcete vydat knihu nebo máte jiný projekt a rádi byste zjistili, co musíte všechno udělat, co vám ještě chybí, chcete vědět, jestli má šanci na úspěch, jaká jsou rizika? Pak vyzkoušejte jednoduchý nástroj Lean Canvas! Zároveň vám později pomůže s prezentací a oslovením třeba sponzorů.
Už jsme tady měli a zkoušeli persony, portfolio, myšlenkové mapy. Psali jste mi, jak se vám s nimi dobře pracuje, že jsou lepší než lineární seznamy. Vidíte celý problém vcelku, když si ho nakreslíte jako jeden obrázek. Lean Canvas je další nástroj, který shrne všechny nejdůležitější části projektu, podnikatelského plánu, nového produktu na jednu stránku.
Proč mají příběhy takovou sílu? Proč si mnohem lépe zapamatujeme informace podané ve formě příběhu? Příběhy obsahují emoce a zasahují nejstarší části mozku. Promlouvají k nám způsobem, jakým lidé přemýšleli a komunikovali dřív, než vznikla věda. Lean Canvas využívá těchto předností příběhu tak, že každý rozumí sdělovaným myšlenkám. Stručnost tohoto nástroje neodradí posluchače předem.
Lean Canvas využijete pro brainstorming, můžete ho s přehledem použít také pro diskuzi nad různými verzemi a variantami navrhovaného nápadu a pro jejich srovnání. Jeho výhodou je jednoduchost a zaměření se na hlavní věci, slouží k utřídění myšlenek. V pokročilejší fázi procesu se vám bude výborně hodit pro prezentování nápadu, třeba před sponzory. Výhodou je, že si ho snadno zapamatujete a můžete využít i při neformálním náhodném setkání.
Podobný model jsem využila a využívám pro své knihy, v praktickém workshopu, nebo při konzultacích k vydání knihy. S ním na nic nezapomeneme a můžeme si vyzkoušet, jaká cesta nám bude pro konkrétní knihu vyhovovat.