Současný trh práce se pod vlivem událostí stále rychleji mění a my sami jsme nuceni stále častěji se na něm prezentovat. Třeba zrovna teď musíte během pár vteřin zaujmout svým životopisem personalistu ve firmě, kde právě hledají nového kolegu.
Stále častěji se na mě známí obracejí s žádostí o radu a pomoc, tak jsem jich pro vás pár vypsala do tohoto článku.
Důležitá je vizuálně přitažlivá stránka vašeho životopisu. U většiny životopisů je obecně přijímaným standardem, že se předkládají v souborovém formátu PDF, který má své výhody: univerzální formátování, které se nemění, ať je zobrazíte odkudkoli, a možnost dokument přečíst ve většině softwarových systémů. V žádném případě nepoužívejte zastaralé textové editory, které vás můžou zradit.
Můžete použít šablony v aplikaci Canva nebo šablony pro životopis i s nápovědami. Provedou vás tvorbou životopisu pro konkrétní skupinu povolání, u které je důležité dát důraz na informace v jiném oddílu.
Každý životopis musí obsahovat tyto části:
Podle vlastního uvážení můžete doplnit životopis ještě těmito informacemi: dosažené úspěchy a milníky (často jsou uvedeny ve shrnutí), sociální projekty a iniciativy, ocenění, certifikáty a organizace, záliby a zájmy (pokud mají souvislost s pracovní pozicí).
Myslete ale na to, že váš životopis by neměl být delší než 2 strany, pak už bude nudný.
Většina uchazečů se dopouští stále stejných chyb:
Jako uchazeč se potřebujete něčím odlišit a odlišíte se tím, že se snažíte prodat. Neprodává vás ale to, co jste dělali, ale to, co jste dokázali. Všímáte si toho rozdílu?
Životopis je hlavně nástrojem vašeho osobního marketingu, s jehož pomocí se chcete úspěšně představit na trhu práce.