fbpx

Životopis jako nástroj osobního marketingu

Současný trh práce se pod vlivem událostí stále rychleji mění a my sami jsme nuceni stále častěji se na něm prezentovat. Třeba zrovna teď musíte během pár vteřin zaujmout svým životopisem personalistu ve firmě, kde právě hledají nového kolegu.

Stále častěji se na mě známí obracejí s žádostí o radu a pomoc, tak jsem jich pro vás pár vypsala do tohoto článku.

Jak zaujmout na první pohled?

Důležitá je vizuálně přitažlivá stránka vašeho životopisu. U většiny životopisů je obecně přijímaným standardem, že se předkládají v souborovém formátu PDF, který má své výhody: univerzální formátování, které se nemění, ať je zobrazíte odkudkoli, a možnost dokument přečíst ve většině softwarových systémů. V žádném případě nepoužívejte zastaralé textové editory, které vás můžou zradit.

Co by měl životopis zahrnovat?

Můžete použít šablony v aplikaci Canva nebo šablony pro životopis i s nápovědami. Provedou vás tvorbou životopisu pro konkrétní skupinu povolání, u které je důležité dát důraz na informace v jiném oddílu.

Každý životopis musí obsahovat tyto části:

  • Kontaktní a základní osobní údaje
  • Souhrn (představení uchazeče, cíl, váš příběh)
  • Dosavadní kariéra
  • Dovednosti
  • Vzdělání

Podle vlastního uvážení můžete doplnit životopis ještě těmito informacemi: dosažené úspěchy a milníky (často jsou uvedeny ve shrnutí), sociální projekty a iniciativy, ocenění, certifikáty a organizace, záliby a zájmy (pokud mají souvislost s pracovní pozicí).

Myslete ale na to, že váš životopis by neměl být delší než 2 strany, pak už bude nudný.

Chyby, kterých se uchazeči nejčastěji dopouštějí

Většina uchazečů se dopouští stále stejných chyb:

  • Často začnou tím, co dělali na začátku kariéry, místo aby se jako první věnovali tomu nejbližšímu z poslední doby.
  • Ve svém životopisu uvádějí nedůležité činnosti a jejich popis místo představení svých úspěchů a růstu.
  • Píší, co kde dělali a jak dlouho.

Jako uchazeč se potřebujete něčím odlišit a odlišíte se tím, že se snažíte prodat. Neprodává vás ale to, co jste dělali, ale to, co jste dokázali. Všímáte si toho rozdílu?

Životopis je hlavně nástrojem vašeho osobního marketingu, s jehož pomocí se chcete úspěšně představit na trhu práce.

Čtěte dál Jak se zorientovat na životní křižovatce.

Alena Vorlíčková
Psaní ve všech podobách, kreativní texty, články do magazínů, psaní na web, blogování, copywriting, to je moje vášeň. Už několik let mě psaní živí a já se cítím volná a svobodná. Vedu workshopy tvůrčího psaní pro různé věkové skupiny, kurzy copywritingu pro drobné podnikatele, storytellingové dílny. Baví mě inspirovat a vést druhé ke splnění jejich snu, kterým je psaní pro radost, napsání a vydání knihy, tvorba textů podporujících podnikání. Víc se o mně dozvíte na stránce Můj příběh.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů