Už je to pár let, co jsem dostala nabídku připravit a realizovat kurzy storytellingu pro různé skupiny účastníků. Musím se přiznat, že mě to nadchlo, s chutí jsem vytvářela pracovní materiály a zážitky z živých setkání na různých místech byly velmi vzrušující. Rozhodla jsem se proto ještě víc zase zařadit storytelling do svých workshopů a užívat si zase sílu vyprávění.
Storytelling je umění vyprávění příběhů, které informuje, inspiruje nebo zapojuje posluchače či čtenáře. Je to mocný nástroj používaný v různých oblastech lidského života – od osobních vyprávění až po marketingové kampaně, vzdělávání, politiku, a dokonce i v obchodním prostředí.
Storytelling se opírá o základní stavební kameny příběhu, jako jsou postavy, konflikt, místo a čas, a tyto prvky jsou využívány k vytvoření emocionálního propojení s publikem. Cílem storytellingu může být sdílení hodnot, upoutání pozornosti, upevnění přesvědčení, vyvolání pozitivních emocí nebo prostě zábava.
V rámci firemního prostředí je storytelling často využíván k budování identity značky, vyprávění příběhu o produktech nebo službách, motivaci zaměstnanců nebo přilákání investorů. V osobním životě může být storytelling použit k sdílení zážitků, učení dětí nebo k vyjádření vlastní identity a hodnot.
V rodině mají velkou sílu příběhy jednotlivých členů, díky nimž poznávají své kořeny, vytváří si mezi sebou emocionální pouto a jsou zdrojem inspirace pro další generace. Předáváním příběhů probíhá přirozeně učení od nejútlejšího věku a tvoření rodinných a osobních hodnot. Svou důležitou roli hrají také příběhy, které nejsou vyprávěny, jsou zahaleny rouškou tajemství a jsou v rodině tabu. Jejich vynesení na světlo může přinést velkou úlevu a osvobození od nevědomých pout minulosti.
V podnikání a marketingu se vědomě používá storytelling stále častěji při budování identity značky a vyprávění příběhu o produktech nebo službách, zapojení zákazníků, přesvědčení k různým akcím a vytváření loajality ke značce, také se posiluje motivace zaměstnanců a vedení týmu prostřednictvím inspirovaných příběhů. Je to dáno tím, že díky příběhu jsou informace lépe zapamatovatelné než při použití vědeckých poznatků, grafů, pouček, vzorců apod.
Přijďte se dozvědět a vyzkoušet sílu vyprávění! Nejbližší akce se storytellingem se koná v Litomyšli 22. – 24. 3. 2024