fbpx

Jak může storytelling obohatit život i podnikání

Už je to pár let, co jsem dostala nabídku připravit a realizovat kurzy storytellingu pro různé skupiny účastníků. Musím se přiznat, že mě to nadchlo, s chutí jsem vytvářela pracovní materiály a zážitky z živých setkání na různých místech byly velmi vzrušující. Rozhodla jsem se proto ještě víc zase zařadit storytelling do svých workshopů a užívat si zase sílu vyprávění.

Storytelling je umění vyprávění příběhů, které informuje, inspiruje nebo zapojuje posluchače či čtenáře. Je to mocný nástroj používaný v různých oblastech lidského života – od osobních vyprávění až po marketingové kampaně, vzdělávání, politiku, a dokonce i v obchodním prostředí.

Storytelling se opírá o základní stavební kameny příběhu, jako jsou postavy, konflikt, místočas, a tyto prvky jsou využívány k vytvoření emocionálního propojení s publikem. Cílem storytellingu může být sdílení hodnot, upoutání pozornosti, upevnění přesvědčení, vyvolání pozitivních emocí nebo prostě zábava.

V rámci firemního prostředí je storytelling často využíván k budování identity značky, vyprávění příběhu o produktech nebo službách, motivaci zaměstnanců nebo přilákání investorů. V osobním životě může být storytelling použit k sdílení zážitků, učení dětí nebo k vyjádření vlastní identity a hodnot.

Využití storytellingu v osobním životě

V rodině mají velkou sílu příběhy jednotlivých členů, díky nimž poznávají své kořeny, vytváří si mezi sebou emocionální pouto a jsou zdrojem inspirace pro další generace. Předáváním příběhů probíhá přirozeně učení od nejútlejšího věku a tvoření rodinných a osobních hodnot. Svou důležitou roli hrají také příběhy, které nejsou vyprávěny, jsou zahaleny rouškou tajemství a jsou v rodině tabu. Jejich vynesení na světlo může přinést velkou úlevu a osvobození od nevědomých pout minulosti.

Využití storytellingu v podnikání

V podnikání a marketingu se vědomě používá storytelling stále častěji při budování identity značky a vyprávění příběhu o produktech nebo službách, zapojení zákazníků, přesvědčení k různým akcím a vytváření loajality ke značce, také se posiluje motivace zaměstnanců a vedení týmu prostřednictvím inspirovaných příběhů. Je to dáno tím, že díky příběhu jsou informace lépe zapamatovatelné než při použití vědeckých poznatků, grafů, pouček, vzorců apod.

Alena Vorlíčková
Psaní ve všech podobách, kreativní texty, články do magazínů, psaní na web, blogování, copywriting, to je moje vášeň. Už několik let mě psaní živí a já se cítím volná a svobodná. Vedu workshopy tvůrčího psaní pro různé věkové skupiny, kurzy copywritingu pro drobné podnikatele, storytellingové dílny. Baví mě inspirovat a vést druhé ke splnění jejich snu, kterým je psaní pro radost, napsání a vydání knihy, tvorba textů podporujících podnikání. Víc se o mně dozvíte na stránce Můj příběh.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů