fbpx

5. lekce

Propagace a prodej

Tento týden se blížíme do finále a bude řeč o penězích. Pokud máte své silné PROČ (už si píšete?), tak se řešení najde poměrně snadno a máte několik možností, které se dají zkombinovat:

1. Máte svoje peníze (dědictví, úspory, zafinancuje to partner…) a nemusíte řešit.
Využijete sbírku na crowdfundingovém serveru – musíte kampaň perfektně připravit, vymyslet odměny a být po celou dobu každý den aktivní, šířit po sítích, točit videa atd., dozvíte se zároveň, jaký je o Vaši knihu zájem a pro tyto už prodané knihy nebudete muset hledat skladovací prostory. Je třeba vědět, že samotná kampaň trvá 30 – 45 dnů, ale je třeba se na ni připravit mnohem dřív (budovat komunitu, oslovit influencery, tisk, knihovny atd.). Pročtěte si podmínky na:

Hithit.cz
Startovac.cz
Knizni-starter.cz
DarujSpravne.cz

 
2. Nabídnete knihu v předprodeji na vlastních stránkách podobným způsobem – vymyslíte odměny v různých hodnotách, píšete fanouškům zprávy ze zákulisí o tom, jak knížka vzniká...
Oslovíte sponzory – podle žánru a tématu knihy si vytipujete, kdo by mohl knížku podpořit, např. knihu o psech nějaký e-shop pro chovatele, cestopis cestovní kancelář atd.
Peníze dává člověk člověku, ne organizace organizaci = bez Vás to nepůjde. Dobře se připravte, můžete využít Klíč k vaší knize, kde už máte (budete mít) nejdůležitější věci sepsané.
Materiály, které necháte oslovenému potenciálnímu sponzorovi, by měly obsahovat:
emoce (fotky, příběhy)
úspěchy (ocenění, setkání…)
čísla (rozpočet, čtenáři, výsledky…)

Leták – kontakt, výzva k akci, co nabízíte
2x mail, telefon, osobní schůzka

Připravte si sponzorskou smlouvu.

Dá jenom ten, komu si řeknete! (Skoro) nikdy to neproběhne tak nějak samo, bez vás.

3. Projekty, granty
Popřemýšlejte, jestli Vaše téma nemá širší společenský význam – např. se zabývá historií ve Vašem okolí, nějakou skupinou dětí s určitým problémem apod. Prostudujte si podmínky, vymyslete konkrétní projekt a zpracujte pro něj podklady – zajímavý název, anotace 3-5 řádků, cíle hlavní, vedlejší, cílová skupina
Granty vypisují různé instituce, organizace, neziskovky (na knížky třeba přímo Ministerstvo kultury ČR)

svetneziskovek.cz – grantový diář (placený)

Sponzory, dárce a spolupracovníky oslovujte až ve chvíli, kdy máte knihu napsanou a jste si jistí, že ji chcete vydat.

Úkol: Sepište si, koho byste mohli oslovit konkrétně Vy, koho znáte a mohl by mít zájem podpořit Vaši knihu, ať už jako fanoušek, nebo jako sponzor, betačtenář, recenzent...)

 

Na začátku jsem vám slíbila konkrétní žádosti, tiskové zprávy a další dokumenty jako inspiraci. Nemyslím si, že to je jediný správný způsob a že ho máte kopírovat, ale sama bych tehdy ráda měla nějaký vzor, abych věděla, jak na to. 
Tak se na to mrkněte a třeba vás hned bude napadat, jak to udělat líp, a najednou to budete mít hotové 🙂

Žádost o sponzorský dar
Projekt Vílí kouzla
Tiskové zprávy

 

 

Soubory ke stažení